سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند توصیه برای انتخاب کیک عروسی

یکی از جنبه های فانتزی و جذاب عروسی، کیک عروسی است. انتخاب کیک عروسی ضمن اینکه بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده است، به همان اندازه نیز مشکل است.

جالب است بدانید که….

در انگلستان قرون وسطی، مهمانانی که برای شرکت در جشن ازدواج یک زوج حاضر می شدند، طبق رسم و سنت دیرینبا خود شیرینی می آوردند. شیرینی های مهمانان روی هم انباشته می شد و مجموعه ای چند لایه به شکل کیک های امروزی ایجاد می گردید. آنگاه عروس و داماد می بایست از بالای این کوه کوچک شیرینی، یکدیگر را می بوسیدند. اگر آنها موفق می شدند بدون اینکه کوه شیرینی را خراب کنند، یکدیگر را ببوسند نشانه ای بود مبنی بر اینکه حتما خوشبخت و سعادتمند خواهند شد. بعد ها این تل شیرینی تبدیل شد به کیک های امروزی.

چگونه مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید

قبل از هرچیز بهتر است عکس های کیک عروسی در وب سایت ها و ژورنالهای مختلف را تماشا کنید تا با انواع مدل ها آشنا شوید. تصاویر مورد علاقه خود را جمع آوری کنید .در مرحله بعد باید قنادی مناسب و معتبری را یافت کنید تا کیک خود را به آنها سفارش دهید. می توانید بازهم در اینترنت به جستجوی قنادی ها وشیرینی پزی های معتبر بپردازید. اگر یک قنادی خوب پیدا کنید که وب سایت هم داشته باشد عالی است. می توانید نمونه کارهایش را ببینید و تصمیم بگیرید.

خدمات مجالس در تهران

و اما چند نکته دیگر:

1.نمونه کیک را در خواست کنید. ممکن است شما کیکی صورتی را سفارش دهید اما آن صورتی که قناد با مواد موجود در آشپزخانه‌اش برای‌تان در می‌‌آورد آن طیفی نباشد که می‌خواهید برای همین در روز عروسی یک دعوای حسابی بین شما و قناد پیش بیاید بنابراین حتما قبل از روز عروسی نمونه‌ای هرچند کوچک را از کیک ببینند.

2. به ذائقه مهمان‌ها گیر ندهید. بعضی عروس دامادها هنگام انتخاب کیک‌شان در قنادی باعث سردرد قناد می‌شوند آن‌قدر که در مورد انتخاب کیک وسواس به خرج می‌دهند و درست زمانی که به نظر می‌رسد کیکی را پسندیده‌اند یکی از آنها گیر می‌دهد:« نکند خاله بابات به گردو حساسیت داشته باشد»، « نکند عموی مامانم این طرح را مسخره کند» و نگرانی‌هایی از این دست.

این کیک نمادی از شیرینی زندگی مشترک شماست و باید فقط و فقط مطابق سلیقه شما باشد.

3. رنگ‌های مصنوعی را انتخاب نکنید. ‌رنگ‌هایی تندی چون سبز یشمی، آبی نفتی، سرخابی یا بنفش سیر مسلما از نوع مصنوعی‌اند و بعد از خورده شدن کیک دهان تمام مهمان‌ها را رنگی می‌کنند و اگر تکه‌ای از خامه آغشته به این رنگ‌ها خدای نکرده بر لباس خودتان یا یکی از مهمان‌ها بیافتد تا پایان جشن باید به فکر لکه زشت آن بود. برای هماهنگ کردن کیک‌تان با تم عروسی از روبان‌های رنگی و گل‌های طبیعی استفاده کنید و خامه کیک را سفید ساده سفارش دهید.

4. در مورد بودجه‌تان صادق باشید. به قناد رک و راست بگویید که برای کیک عروسی‌تان حداکثر می‌توانید چقدر پول خرج کنید در غیر این صورت او با این همه مشتری باید برای شما کلی حرف بزند و آخر سر هم متوجه نشود دقیقا چه می‌خواهید.

رنگ‌های مصنوعی را انتخاب نکنید. ‌رنگ‌هایی تندی چون سبز یشمی، آبی نفتی، سرخابی یا بنفش سیر مسلما از نوع مصنوعی‌اند و بعد از خورده شدن کیک دهان تمام مهمان‌ها را رنگی می‌کنند

5. مراسم کیک را برای پایان شب نگذارید. این روزها در بیشتر عروسی‌ها مراسم کیک کمی قبل از صرف شام اجرا می‌شود سپس کیک را سر میز شام می‌گذارند تا مهمان‌ها خودشان آن را سرو کنند. پیشنهاد ما این است که بریدن کیک عروسی را بگذارید برای همان اوایل عروسی در این صورت هم قیافه شما و همسرتان خسته نیست و در عکس‌ها بد شکل نمی‌افتد، هم قبل از این‌که عکاس مجلس را ترک کند هنگام بریدن کیک از شما عکس‌های بکر می‌گیرد و درضمن کیک هم به مدت طولانی در آشپزخانه نمی‌ماند و احتمال خراب شدن دکورش کم می‌شود.

تشریفات مجالس در تهران

چند توصیه جالب

1– مجسمه بالای کیک را برای یادگاری نگه دارید.

2– بهتر است یک چاقوی مخصوص برش کیک خریداری کنید و آن را با گل و روبان تزئین کنید.

یک ترفند ساده و کاربردی برای صرفه جویی در قیمت کیک

شاید کیک های بسیار بزرگ و چند طبقه را دیده باشید و به خاطر قیمت بالای آن، از خرید و سفارش آنها صرف نظر کرده باشید. در اینجا می خواهیم یک ترفند عالی به شما بیاموزیم به طوری که بتوانید یک کیک باشکوه و شکیل را با کمترین قیمت طراحی کنید.

معمولا در کشورهای غربی رسم است که بالاترین طبقه کیک را فریز می کنند و برای اولین سالگرد ازدواج عروس و داماد نگه می دارند. زوج جوان در سالگرد ازدواج خود آن را از فریزر بیرون می آورند و در جشن خود میل می کنند

این ترفند عبارت است از:

استفاده از طبقات “جعلی” برای کیک عروسی. اگر خود قناد قبلا با این ترفند آشنا نبود، از او بخواهید که برای ساخت طبقات بالایی کیک، از اسفنج استفاده کند و فقط روی آن را با خامه و… تزئین کند. به طوری که درست مثل یک کیک واقعی به نظر برسد. کیک بزرگ و شکیل شما چشم ها را به خود خیره خواهد کرد. در مراسم برش کیک شما به اتفاق همسرتان فقط یک برش کوچک بر اولین طبقه خواهید زد و سپس از بستگانتان بخواهید که کیک را به آشپزخانه منتقل کنند و بعد از برداشتن طبقات اسفنجی، شروع به تقسیم آن نمایند. امیدوارم مهمانان شما این صفحه را نخوانده باشند و با این ترفند آشنا نباشند!

تشریفات عروسی در تهران